5 Ekim 2013 Cumartesi

Oyun Amnesia: A Machine for Pigs

Hatırlarsanız 2010 senesinda oyun dünyasının korku türünde yeni dehemmiyet açılmıştı. Frictional Games önderliğinde çıkan Amnesia The Dark Descent, belki de biroyun severin korkulu rüyası olmuştu. oyunla beraber yapımcı firma hem oyun dünyasına kendi adını duyurmuştu, hem de kendi türünde çıkan bir hayli yapıma örnek davranış olmuştu. Tabii ki de böyle bir oyunun devam yapımı oyun camiası tarafından hevesle bekleniliyordu. Nitekim öyle de oldu. evvel ki yıl Dear Esther ile mükemmel işlere imza atan The Chinese Room ve Frictional Games iş birliği ile Amnesia A Machine For Pigs duyuruldu. Tabii benim gibi çoğu korku oyunu severlerin yeni Amnesia oyunu duyurusundan en sonra, çok büyük heyecan kapıldı.

evvel ki zamanlarda piyasaya çıkan Amnesia A Machine For Pigs, bakalım bizleri ilk oyunda olabileceği gibi korkuyu içimizde yaşatabilmiş mi?

Baba, babacığım lütfen beni öldürme!
Oyunun ile ilgilin kısaca bahsetmek gerekmekteirse, Oswald Mandus adında bir fabrika sahibini kontrol etmektediruz. Kendisi Ayrı olarak bir araştırmacıdır. Yıl 1899, Meksika’da yaptığımız bir araştıma en sonrasında ana karakterimiz Oswald, evine dönüş yaparken ciddi bir şekilde hastalanır ve bir süre korkunç rüyalar görmeye başlar. Rüyalarında gördüğü bir makine karşısında ‘’Baba, babacığım lütfen beni öldürme’’ şeklinde sesler duyar. Karakterimiz ne olabileceğinu manayamakla beraber, bilinci zamanıne geldiğinde makine seslerini duymaya devam eder ve Oswald’un korkunç öyküsü bu şekilde başlar.


Amnesia: A Machine for Pigs

Yapımın hikaye anlatımı oldukça başarılı. Genellikle ilerlerken, bulduğunuz notlar ile hikayeyi kısa zaman içinde kavrıyorsunuz. Oyun içinde telgraf sayesinde tanımadığımız bir kimseden aldığınız yanıtlar ile, oyun hikaye bakımından sizi sürüklemeyi başarıyor.

Aslında tam olarak nasıl başlasam bilmiyorum ama ilk önce belirtmem gerekmekte, yapımın başta Frictional Games bulunmuyor. Yapımcı rolünü tamamiyle The Chinese Room üstleniyor. O yüzden maalesef, The Dark Descent’ta olan bazı bilhassar yeni oyunda bulunmuyor.

Bu, şu manaya gelebilecek, ilk oyunda bulunduğu söylenen Sanity başka bir deyişle delilik özelliği yeni oyunda kalkmış. Ayrı olarak, ilk oyunda bizler için çok ehemmiyetli bir yere sahip olması beklenilen olan gaz lambamızın, oyunda sınırsız bir kullanmaı için mevcut olduğu biliniyor. Tehlike oluştuğu zaman ise, gaz lambamız yanıp sönmeye başlayabiliyor. Bu özellik sayesinden kafadan oyunun %50 korku unsurunun gittiğini söylemeliyim.

A Machine For Pigs’in bir diğer dezfaydaı ise, yapımın çok kolay bir bulmaca sistemine sahip olması beklenilen olması. O kadar basit ki, oyuncuyu hiçbir şekilde düşündürmüyor. Bir yerde etkileşime girebileceğiniz bir eşya olabileceği zaman, o eşyanın sizin işinize yaradığını hemen fark edip, bulmacayı çözüvermeye devam ediyorsunuz. Bunu niçin söyledim? Çünkü, oyun da herhangibi bir envanter sistemi bile bulunmuyor. Yapımcı firmanın neden böyle bir düşünceye kapıldığını anlamış değilim.

Etkileşim olarak ise oyun çok sığ bir görüntü çiziyor. öncedende belirttiğim gibi oyunun yapımcısı değiştiği için, bir bir önceki Frictional Games oyunlarının özündeki her türlü eşya ile etkileşim sistemi oyunda yok. Oyunda en fazla, lamba ve sandalye gibi eşyalarla etkileşime geçebiliyorsunuz. Böylelikle oyuna başlanmış vaziyetteğınız her an, sanki bir Amnesia oyunu değil de, başka bir oyun oynuyor hissine kapılabilirsiniz. Ayrı olarak, The Dark Descent’ta yer almakta olan ve oyunun ömrünü uzatan Custom Story’nin de yeni yapımda bulunmaması beni bir hayli çok üzdü. Bu harbiden hızlınin hayranları (ben de bilel) için çok üzücü bir durum olabileceğinu söylemeden geçemeyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder